Emmi-Pet veel gestelde vragen

De 100% ultrasoon tandenborstel van Emmi®-Pet biedt uw huisdier effectieve bescherming.

Voor welke honden is de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel geschikt?

De Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel is geschikt voor honden van alle leeftijden en rassen. Ongeacht klein of groot, jong of oud, dankzij de twee verschillende opzetborstels passen deze in elk hondengebit.

Vanaf welke leeftijd kan ik de Emmi-Pet gebruiken?

Wij adviseren het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel voor het reinigen van de tanden al voor de wissel naar het blijvend gebit, d.w.z. ook voor zeer jonge dieren. Dit is vooral nuttig voor jonge honden, omdat ze vaak pijn hebben en het tandvlees ontstoken raakt, tijdens de tandwisseling naar het blijvend gebit. De ultrasoon tandenborstel kan de pijn verlichten en zo de tandwisseling van het dier vergemakkelijken. Daarnaast kan de hond ook al op jonge leeftijd gewend raken aan de Emmi-Pet Ultrasoon tandenborstel. Tevens bestrijdt het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel ook de vorming van tandsteen vanaf het allereerste begin.

Tast het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel de tandstructuur van mijn hond aan?

De tandstructuur van het dier wordt door de zachte ultrasoon tandenborstel onder geen enkele omstandigheid aangetast . Het voorkomt eerder dat bacteriën zich door een zachte reiniging in het tandvlees vestigen. De Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel voor huisdieren helpt zo o.a. pijnlijke gingivitis te voorkomen.

Waarom wordt het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel aanbevolen naast het professioneel verwijderen van tandsteen door een dierenarts?

Regelmatig gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel bestrijdt de oorzaken van tandsteen en vermindert het risico op nieuwe tandsteenvorming door het oplossen van de tandplak. Op deze manier worden pijnlijke ontstekingen van het tandvlees vermeden en bestaande ontstekingen genezen door het gebruik van de ultrasone tandenborstel. Regelmatige tandverzorging versterkt het tandvlees van de hond en houdt het gezond.

Bij kritieke ontstekingen of sterke tandsteenontwikkeling wordt controle door een dierenarts aanbevolen.

Hoe vaak moet de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel worden gebruikt (dagelijks, wekelijks, maandelijks)?

De frequentie van het gebruik van Emmi-Pet voor het verwijderen van plak hangt af van de conditie van het tandvlees en de tanden van de hond. Bij dagelijks gebruik van de ultrasoon tandenborstel kunnen ook slechts delen van het gebit van de hond worden behandeld, omdat tandsteen zich met name bijzonder snel vormt bij de hoektanden. Voor een wekelijkse behandeling raden wij u aan het complete gebit te reinigen. De toepassingsfrequentie is ook afhankelijk van het ras. De tanden van kleinere hondenrassen moeten over het algemeen vaker worden gepoetst. De nadruk moet liggen op de afzonderlijke probleemgebieden zoals de snijtanden of kiezen. Meer informatie

Wat adviseert u aanvullend op het gebruik van de Emmi-Pet ZA ultrasoon dierentandpasta?

Orozyme®-tandgel, een aanvulling en optimalisatie van de dagelijkse tandverzorging van uw hond in combinatie met de Emmi-Pet. Reinig zoals gewoonlijk, dagelijks of 2-3 keer per week de tanden van uw hond met de Emmi®-pet en de ZA ultrasoon dierentandpasta. Om gezonde tanden en gezond tandvlees te behouden, brengt u dagelijks de Orzyme®- tandgel direct in de bek van uw hond aan, bij voorkeur aan beide kanten tussen lip en tandvlees. Door de samenstelling van de Orozyme®-tandgel, hecht deze aan de tanden en het gehemelte en zorgt ze ervoor dat de werkzame bestanddelen de reeds aanwezige plaque verwijderen. Daarnaast voorkomt de tandgel dat er nieuwe plaque en tandsteen ontstaat zodat slechte adem en ontstekingen worden tegengegaan. Niet naspoelen. Extra borstelen is niet per se noodzakelijk. De tandgel bevat een mild polijstmiddel dat met behulp van het speeksel en de tong van de hond mechanisch wordt verwijderd. Meer informatie

Hoe kan ik mijn hond laten wennen aan het gebruik van Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel?

In principe is het gemakkelijk om eraan te wennen, omdat de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel voor dieren volledig stil is en niet trilt. Met een beetje oefening en voldoende speelelementen werkt het reinigen en verzorgen van de tanden via positieve conditionering voor de meeste honden snel en goed. Maar je moet in het begin tijd en geduld meebrengen voor je viervoeter. Als de tandverzorging niet werkt zoals gehoopt, is dit vaak te wijten aan het feit dat het dier al een pijnlijke parodontitis heeft ontwikkeld en de aanraking van het tandvlees pijn veroorzaakt. In dit geval moet de behandelend dierenarts worden geraadpleegd.

Tijdens het aanbrengen wordt de Emmi- Pet ultrasoon tandenborstel zes seconden op een tand geplaatst voordat de positie wordt gewijzigd. Onze viervoeters wennen snel aan het proces en merken zelfs dat het goed voor hen is. Dit is de ideale tandverzorging voor de hond: pijnloos en zonder verdoving. Meer informatie

Wat gebeurt er als de borstelharen verplaatst of aangedrukt worden?

Het ultrageluid wordt vanaf elke individuele borstelharen in de vorm van longitudinale golven in de ultrasone tandpasta overgebracht en valt loodrecht op de tanden. Vanwege de fysische eigenschappen, wordt het ultrageluid bij de botsing met de tanden verspreid in de vorm van transversale golven in een loodrechte hoek in alle richtingen. Wanneer de borstelharen verplaatst of aangedrukt worden, verbuigen ze en het ultrageluid komt op een andere hoek met de tanden en wordt gereflecteerd, en dat betekent dat het niet of veel minder werkt.

De opzetborstels moeten elke drie maanden vervangen worden omdat de ultrasoon de borstel na dit tijdsbestek zachter maakt. Hoe zachter de borstelharen worden, des te lager is de ultrasone overdracht en de resultaten van tandreiniging verslechteren.

De Emmi-Pet opzetborstels zijn leverbaar in de uitvoeringen,  A1/S2 Klein en A2/M2 Groot, en verkrijgbaar via onze webshop.

Waarin verschilt uw product met anderen tandenborstels?

Ons product is geen tandenborstel, maar reinigt uitsluitend met ultrageluid. Tandenborstels - handborstels, elektrische borstels, sonische borstels - werken mechanisch door borstelen (macroreiniging - ongeveer 20.000 - 30.000 trillingen per minuut), onze apparaten werken zonder beweging door ultrageluid (microregulatie - tot 96 miljoen trillingen per minuut).

Hoe is het mogelijk, om verontreinigingen te verwijderen met ultrageluid?

Het ultrageluid wordt direct boven de borstels gevormd en door elke individuele borstelhaar in de ultrasone - tandpasta geleid. Er vormen zich door het ultrageluid microscopisch kleine belletjes, die aanzienlijke krachten vrijgeven door implosie. Alle onzuiverheden zoals voedselresten, wijnsteen, bacteriën, enz. worden verwijderd. Je kunt het niet merken, horen of voelen.

Hoe lang kan ik gebruik maken van ultrageluid bij het reinigen van tanden en is een langdurig gebruik gevaarlijk - zo ja, vanaf wanneer?

Het ultrageluid van onze apparatuur is absoluut veilig en kan zonder risico worden gebruikt, zelfs voor langere tijd per tand reiniging toegepast, dwz. er is geen tijdslimiet.

Moet de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel dagelijks worden gebruikt als profylaxe of kan de reeds bestaande tandsteen met de tandenborstel worden verwijderd?

De Emmi-Pet ultrasone borstel kan zonder problemen dagelijks worden gebruikt. Maar in de meeste gevallen is een wekelijkse schoonmaak voldoende. Uiteindelijk hangt het gebruik af van de hond en de conditie van zijn gebit. In de regel hebben de kleinere hondenrassen een veel hoger risico op tandsteen dan de grotere rassen en hebben daarom vaker verzorging nodig. Wij pleiten voor het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel als profylaxe om de vorming van tandplak te voorkomen en de tanden van uw hond gezond te houden, niet alleen wanneer tandsteen gevaarlijk is geworden voor het dier. Als u vragen heeft over het verwijderen van tandsteen, raden wij u daarom aan uw dierenarts te raadplegen.

Welke ziekten kunnen worden voorkomen door regelmatig gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel?

Ziekten van het periodontium (gingivitis, parodontitis) worden vaak veroorzaakt door bacteriën in het speeksel van de hond. Het regelmatig verwijderen van plak met de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel vermindert het risico op tandsteen, tandvleesontsteking en andere ziekten in de mond aanzienlijk. Er zijn echter dieren die door hun genetische aanleg toch zeer snel tandsteen ophopen en parodontitis ontwikkelen. Als u vragen heeft over het verwijderen van tandsteen, raden wij u daarom aan uw dierenarts te raadplegen.

Wordt de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel ook aanbevolen door dierenartsen?

De Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel wordt door veel dierenartsen aanbevolen en wordt gebruikt voor profylaxe en preventie. Ook bij honden met ernstige gingivitis, die onder narcose moeten worden gebracht, is het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel vaak een onderdeel van de primaire behandeling. Het gebruik van ultrasoon vermindert de bacteriën die verantwoordelijk zijn voor de pijnlijke ontsteking. De Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel kan ook helpen om het ontstoken tandvlees te regenereren.

Het gebruik van de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel wordt als zacht en effectief beschouwd. Daarom stellen experts graag de Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel voor aan hondeneigenaren voor de tandheelkundige verzorging om hun huisdieren tandpijn en onnodige anesthesie te besparen.

Het gebruik van een Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel is echter geen vervanging voor een bezoek aan de dierenarts. Tandheelkundige aandoeningen moeten professioneel worden behandeld, zodat uw hond pijnvrij is en niets het schoonmaken van de tanden met een Emmi-Pet in de weg staat.

Wij raden onze Emmi-Pet ultrasoon tandenborstel aan voor profylaxe en preventie.

Orozyme als aanvulling op de Emmi Pet

Met de producten van Orozyme zorg je ervoor dat het gebit van je hond gezond en fris blijft. Voorkom tandplak en een slechte adem door het gebit van je hond te verzorgen. Orozyme heeft verschillende opties om dit te doen. Je kunt kiezen voor snacks, kauwsticks- of strips waarmee je hond op een speelse manier zijn gebit reinigt. Tot slot heeft Orozyme ook een enzymatische tandgel, een aanvulling en optimalisatie van de dagelijkse tandverzorging van uw hond. De Orozyme producten zijn optimaal voor een aanvullende tandverzorging in combinatie met de Emmi®-Pet! De Orozyme producten kunnen onderling worden gecombineerd met andere producten uit de Orozyme-serie, en in combinatie met of zonder het gebruik van de Emmi - Pet tandenborstel.